A bankok számára az online kártyás fizetések esetén szükséges erős ügyfél-hitelesítés bevezetését 2021. január 1-jétől írja elő a vonatkozó jogszabály. Az OTP Bank november 2-án már bevezeti ezt a biztonsági intézkedést az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására.

Ezt követően azoknál az ügyfeleknél, akik már megadták azonosítás céljából mobiltelefonszámukat a banknak, előfordulhat, hogy több lépésben kell megerősíteniük, valóban ők az internetes vásárláshoz használt betéti- vagy hitelkártya birtokosai– hívja fel a figyelmet a legnagyobb hazai hitelintézet. Egyszersmind arra is kéri ügyfeleit, hogy akik még nem adták meg érvényes mobiltelefonszámukat a banki azonosításhoz, tegyék meg azt időben.

A Magyar Nemzet cikke mindezzel kapcsolatban kiemeli, hogy az erős ügyfél-hitelesítés a kártyabirtokosok adatainak védelmét szolgálja és a visszaélések számának csökkentését célozza.

Akiknek be van állítva az OTP Bank internetes biztonsági kód szolgáltatása, internetes betéti vagy hitelkártyás vásárláskor egy SMS-ben kapott kóddal hagyják jóvá a fizetést. Ám november 2-től többlépcsős azonosítással találkozhatnak azok az ügyfelek is, akik az OTPdirekt internetes szolgáltatásba való belépéshez adták meg mobiltelefonszámukat.

Az új szabályozás 2021. január 1-jétől az uniós tagállamokban, továbbá az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Liechtensteinben és Izlandon üzemelő internetes oldalakon vonatkozik minden, 30 euró feletti kártyás vásárlásra.

Forrás:

KÖVESSEN minket itt is: