Kevesebb mint 60 nap áll rendelkezésére az online kasszát használó magyarországi vállalkozásoknak, hogyha eddig nem tették, most megteremtsék az elektronikus fizetés feltételeit. Az átállás 40-60 ezer kereskedőt, szolgáltatót érint.

Minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak 2021. január 1-től biztosítania kell az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlói számára. A törvényi kötelezettség mellett a fejlesztés azért is fontos, mert az ügyfelek ma már kifejezetten keresik azokat az üzleteket, ahol nem csak készpénzzel fizethetnek, hanem bankkártyával, vagy akár mobiltelefonjuk segítségével. A bankkártyás fizetésre a POS-terminál a legismertebb, de nem az egyetlen megoldás – közölte az OTP Bank.

A pénzintézet közelménye kiemeli: jövő évtől a bankkártyás fizetést tilos hátrányosan megkülönböztetni a készpénzessel szemben, így a boltos nem mondhat nemet. Az azonban tény, hogy a csekély összegű kártyás vásárlásoknál arányaiban magasabbak a kereskedőt terhelő költségek. Ha a kereskedők a POS-terminál költségeitől tartanak, fontos, hogy átlássák, valójában mivel kell számolniuk – áll a dokumentumban, amely kiemeli: az OTP Bank költségalapú, transzparens árazást biztosít a vállalkozóknak, amely három költséget tartalmaz: a bankközi díjat, a rendszerdíjat és a kereskedői díjat.

Ezek közül az első kettőt a kártyatársaságok határozzák meg, a harmadikat pedig a hitelintézet. Ez utóbbiban szerepelnek például a tranzakció feldolgozásának, valamint a kötelező kártyatársasági, illetve törvényi előírások betartásának költségei és itt jelenik meg a bank haszna is. Egy példával illiusztrálva: adott egy kisbolt, ahol ezer forintért vásárol reggelit a vevő, aki a kasszánál a Magyarországon meghatározó piaci részesedéssel bíró Mastercard logójú betéti kártyájával fizet. A kártyáját kibocsátó és azt a boltban elfogadó pénzintézet megegyezik. Ebben az esetben kereskedő költségei a következőek:

  • A bankközi díj 0 forint, mivel a kártyát kibocsátó és elfogadó pénzintézet megegyezik.
  • A rendszerdíj két tételből áll. Tranzakcióként 5 forint, valamint a forgalom 0,1333%-a (példánknál maradva, ezer forint értékű vásárlásnál ez 1,333 forint).
  • A kereskedői díj mértéke 1 %, ami esetünkben 10 forint.

Az asztali termináloknál kisebb kiadással jár, ha a vállalkozó rendelkezik vezetékes internettel, amihez csatlakoztatni lehet a készüléket. Ebben az esetben plusz kommunikációs költség nem terheli a felhasználót. A GPRS kommunikációval rendelkező, hordozható terminálok (ezekben a telefonokhoz hasonlóan SIM-kártya van) költsége is a kereskedőt terhelheti, hasonlóan az online kasszákhoz. Érdemes azt is megvizsgálni, hogy vannak-e további, például telepítési, karbantartási, oktatási kiadások – ezek költsége elfogadónként eltérhet.

Egy vállalkozás 30 millió forint feletti éves árbevétele esetén POS-terminál igénylését javasoljuk, ám az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozásoknak is van megoldásunk. A SimpleBusiness alkalmazásban a bankkártyás fizetés mellett az azonnali utalás is elérhető. Utóbbi költsége most fix 0,99%, vagyis ezer forintos vásárlás esetén a kereskedőt 9,9 forint összköltség terheli. Minden kereskedőnek érdemes átszámolnia, hogy melyik a számára legkedvezőbb megoldás – hívta fel a figyelmet Kiss László, az OTP Bank bankkártya-elfogadási értékesítési vezetője.

Forrás:

KÖVESSEN minket itt is: