Önnek is elviszik

Amennyiben szeretné a Biatorbágyi Körképet postaládájába megkapni – mert eddig nem kézbesítették az ön számára és csak online tudta olvasni – kérjük, jelentkezzen az alábbi telefonszámon: 0670-659-4655.


 

A budakeszi buszsávok fejlesztéséről szóló tervezői szerződést 586 millió forinttal támogatja a kormány – jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára kedden a helyszínen.

Budakesziről Budapestre csúcsidőben 50, egyébként 30 perc alatt lehet busszal eljutni, a cél az, hogy a szakaszos buszsávok kialakításával csúcsidőben is 30 perc legyen a menetidő. A környező településekre, Telkibe, Pátyra, Budajenőre egyre többen költöznek, amivel párhuzamosan megnőtt a forgalom és az autósok száma, ezért vált időszerűvé a buszsáv, valamint három P+R parkoló kialakítása Budakeszin.

A település határát átlépők 60 százaléka jelenleg is a buszközlekedést választja, ez csúcsidőben kétezer embert jelent óránként. Jobb lesz a busszal közlekedőknek, az autósoknak pedig választási lehetőséget nyújt, de ha valaki úgy dönt, hogy mégis az autójában marad, akkor is gyorsabban tud közlekedni.

A kivitelezés 2023-ban kezdődhet; olyan okoslámpákat is telepítenek majd, amelyek automatikusan zöldre váltanak, ha busz közeleg.

Az okoslámpák, a szakaszos buszsávok és a rövidebb menetidő mellett a fejlesztés negyedik elemének nevezte, hogy jelenleg Pátynál nem lehet felhajtani az M1-es autópályára, de a Sasfészek-tó pihenőnél megépítik a felhajtót, így a sztrádán is elérhető lesz a főváros a Zsámbéki medencéből.

Budapesten és környékén 4 millióan élnek, a városközpontba az agglomerációból 1 millióan érkeznek autóval, ezen a nyomáson enyhíteni kell,  a Zsámbéki medence Budapestre dolgozni járó lakói egy évben húsznapnyi időt töltenek utazással.

A munkának a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) adott lendületet, a közös munka eredményeként pedig elkészült a fejlesztésről szóló előterjesztés, amelyet 2020 novemberében fogadott el a kormány. Nem csak a Budakeszin élőket, hanem a régióban élőket is érinti ez a probléma, amit csak összefogással lehet megoldani.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója rámutatott: a Budakeszi és Budapest közötti szakasz Magyarország legforgalmasabb és legsűrűbben járó Volánbusz-viszonylata, reggelente csúcsidőben óránként több mint 40 busz jár ezen a vonalon, és átlagos reggelen mintegy 40 ezer perc veszik el az emberek életéből azzal, hogy ezek a buszok a dugóban állnak. A járvány harmadik hullámának lecsengésével visszaálltak az utazási szokások, az emberek 60 százaléka választja a tömegközlekedést.

 

A fejlesztés tervezésére a BFK nyílt európai uniós közbeszerzést írt ki, amelyet egy 73 éve működő, számos közlekedési infrastruktúrát tervező cég, az UVATERV Zrt. nyert el – jelentette be a vezérigazgató. Elmondta: a cég nettó 419 millió forintos tervezési keretből valósítja meg a munkát, a fennmaradó támogatást egyéb műszaki feladatokra fordítják, amire példaként említette, hogy a Budakeszi úton, a Pilisi Parkerdőn keresztül a csapadékelvezető árok megszüntetésével tudják bővíteni az utat, tehát egy átfogó közműtervezésre is szükség lesz.

Arról is beszélt, hogy meg szeretnék kérdezni a helyben élőket a projektről, erre létrehozták a budakeszibuszsav.hu oldalt.

Forrás:
MTI, Kiemelt kép illusztráció: Pixabay

KÖVESSEN minket itt is:


Artisjus Egyesület
1016 Budapest, Mészáros u. 15-17.
Tel: (1) 488 2600
Fax: (1) 212 1544
info@artisjus.com


A Völgyhíd Tv médiaszolgáltatási tevékenységét
és műszaki fejlesztését a
Médiatanács a Magyar Média Mecenatúra Program keretében támogatja.

 

Összes videónk a szerzői jog védelme alatt áll. Engedély nélküli felhasználása tilos. (Szerzői jogi törvény: 1999. évi LXXVI. törvény)


Készítette és karbantartja a Számítógépes.com