Egyre több biatorbágyi lakos pattan kerékpárra, és kerekez Biatorbágy útjain, a főútvonalon, jobb híján a járdára hajtva. Egyre több biciklis áll tanácstalanul azzal szembesülve, hogy a Budapest–Balaton kerékpárút városunkba beérkező, már megépült szakaszainak nincs balesetveszélytől védett belterületi folytatása. A probléma sürgős megoldása érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztérium Kerékpáros Koordinációs Főosztálya megkereste az önkormányzatot egy ideiglenes belterületi nyomvonal közös kijelölése céljából.
A MEGFONTOLÁSRA SZÁNT IDEIGLENES NYOMVONALAK
1. Vezetés a Petőfi utcán. A már megépült és átadott BuBa BI-2 szakasz a Szent László utca – Vasút utca kereszteződésében ér véget.
Innen a Mester utcán keresztül érhetjük el a Petőfi utcát, amelynek hosszanti vonalvezetése nagyobb emelkedőt tartalmaz, és a helyi
busz, a kereskedelmi és egészségügyi szolgáltatások miatt gépjárműforgalma sem csekély. A Petőfi utca végén jobbra a József Attila utcára, majd abból balra a Hunyadi utcára kellene kanyarodni. A Hunyadi utca viszonylag jelentős forgalommal bír, és keskeny, ami miatt a burkolata is erősen töredezett. Az utca végén egy másik kiemelkedően meredek szakasz található. Ezt követően a szűk és csak gyalogos közlekedésre alkalmas Holczer közön keresztül mehetnénk tovább, amelyen az esetleges átépítését követően sem lehetséges a gyalogos- és kerékpáros-forgalom szétválasztása. Innen a kevésbé forgalmas, de a gépjárművek gyors közlekedésére alkalmas Szent István utcát kellene keresztezni, hogy utána a Vörösmarty és a Rákóczi utcán át érjük el az Etyekre vezető szakaszt.
2. Vezetés a Patak utcán. A BuBa nyomvonaláról már a Szarvasugrás településrész előtt kellene letérni, ahol először földes úton haladnánk,
majd innen a Forrás utca – Iharos út – Turista út – fa kishíd nyomvonalon lehetne eljutni a Patak utcára. A Patak utca nagyobb része murvás út, amelyet egy kellemetlenül meredek kaptató követ. Folytatása, a Géza fejedelem útja jól kerékpározható, azonban a Sándor utcán újabb meredek és szűk szakasz következik. A Kálvin térre kiérve a Nagy utcán kellene haladni, ami jelenleg vagy a járdán, vagy a forgalmas úttesten lehetséges. Valahol keresztezni is kell a Nagy utcát, hogy a Rákóczi utcánál a már kiépített BuBa-szakaszhoz csatlakozni lehessen.
3. Vezetés a Füzes utcán. Ez az ideiglenes nyomvonal szintén a Szent László utca – Vasút utca kereszteződésétől indulna. A forgalmas
Szabadság utat keresztezve a Szegfű utcán továbbhaladva juthatnánk el a Füzes utcába. Itt az utca burkolatának rossz állapota, valamint a meredekebb szakaszok váltakozása jelenthet majd kihívást a kerékpárosok számára. A Füzes utca a Deák Ferenc utca elején található meredek lejtőben folytatódik, ami visszafelé szintén leszállásra kényszerítheti a kerékpárosok jelentős részét. A lejtőt követően a Zugor István vagy a Rozmaring utcán keresztül közelíthetjük meg a Sándor utcát, ahonnan a 2. pontban is leírt nyomvonalon haladhatunk tovább, ugyanazokkal
az adottságokkal.
Az BuBa nyomvonalaival kapcsolatosan részletesen olvashat a Biatorbágyi Körkép 2021. októberi számában.