A térség településeit összekötő kerékpárutak lehetőséget teremtenek a mozgásra, családi kirándulás esetén együtt töltött időre és a környezet kímélésére, a globális felmelegedés csökkentésére.
A kerékpárutak építésére már régóta várnak a környék lakói.
A kiemelt státuszú 108 km hosszú Budapest – Balaton kerékpárúton kívül a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) megkezdte egy regionális kerékpáros stratégia tervezését a budakörnyéki településeken.
A Páty és Biatorbágy közötti kerékpárút tervezése már folyik, várhatóan a télre készülnek el a tervek.
A Zsámbéki-medence kerékpárútjainak kiépítése egyszerre fontos turisztikai és komoly közlekedés-stratégiai kérdés is. A térség idegenforgalmi fejlődésének szempontjából létfontosságú a települések kerékpáros összekötése. Ugyanakkor a kerékpárút-hálózat a budapesti agglomeráció részeként a vasútállomásokra való minél egyszerűbb eljutást is elősegítené, alternatívát jelentve a személyautós közlekedéssel szemben.
A képen piros vonallal jelzik a jövőben megépülő kerékpárutakat.
A környék településeinek domborzati, településszerkezeti, turisztikai adottságokból előre becsülhető egyéb távlati kerékpáros kapcsolatai – BÖT tanulmányterv
A következő lépcsőfok pedig az engedélyes és kiviteli tervek elkészítése lesz. Ezt követően lehet majd elkezdeni megfelelő forrás esetén a kivitelezést. A stratégia készítése során vizsgálják a Zsámbéki-medence összes településének ingaforgalmi kerékpáros kapcsolatait. A cél, hogy minden kerékpáros, vagy éppen közúti, vasúti projekt egy jól kiérlelt, átfogó kerékpárúthálózati elképzelésbe illeszkedjen, a kerékpárúthálózati célokkal összhangban épüljön meg. A már elkészült és érvényes tervek minden pályázati folyamatban előnyt jelentenek majd.
Az agglomeráció kerékpárhálózatának fejlesztése stratégiai kérdés, azért a Nemzeti Közlekedési Központ, illetve egyéb szervezetek az önkormányzatokat segítve próbálják koordinálni a térség kerékpárútjainak tervezését.